1er Comunicat resum sobre intervenció municipal a Sant Climent sobre temporal que ens afecta a tota Catalunya.
Informació municipal de Sant Climent de Llobregat sobre els efectes del temporal Gloria
Des del primer dia l’ajuntament de Sant Climent de Llobregat ha activat el grup d’emergències municipals que inclou a Alcaldia, Regidories afectades, Tècnics municipals, Bombers Voluntaris, Policia Local i Mossos d’Esquadra. Aquest grup de treball es reuneix periòdicament per analitzar situació i proposar prioritats actuació.
El treball de comunicació a la ciutadania es centralitza des de l’alcaldia i s’està informant periòdicament de la situació de les diferents i variades incidències.
Pel que fa a l’afectació de la llum al barri de la Rodera i altres parts del municipi i de forma resumida us podem dir que, des de l’ajuntament (alcaldia, tècnic responsable i policia local) s’està en contacte i exigint a Endesa la solució de les diferents incidències i avaries. Sempre que l’ajuntament te una informació la fa arribar a la ciutadania des del telèfon ajuntament, per xarxes socials i web municipal. Les incidències i temps de solució corresponen exclusivament a la companyia subministradora i els efectius tècnics i humans que ells decideixen comissionar i tenen a disposició. Des d’Endesa ens expliquen de forma reiterada que la situació de temporal és molt gran i que arriben a uns límits d’eficàcia i eficiència.
Des de l’alcaldia s’han formulat les pertinents queixes al màxim nivell.
Cal destacar i agrair la feina de policies locals (que estan augmentant presència per poder ajudar), bombers/es voluntaris/es (que estan deixant les seves feines per venir a ajudar), voluntaris ADF, personal municipal, alguns veïns i veïnes que estan ajudant a fer neteja d’arbres caiguts per les diferents pistes forestals i altres indrets.
Des dels diferents serveis municipals s’està posant a disposició els recursos que tenim, des de consum per reclamació, seguretat, acompanyament si es necessita, reparacions de via pública, atenció telefònica i un llarg etcètera. En els tres dies que portem d’emergència l’ajuntament ha comptabilitzat més de 100 serveis al municipi i més de 200 trucades.
Demanem disculpes per tot allò on no arribem, agraïm la paciència de tothom i continuarem treballant per exigir les diferents responsabilitats que a cada administració i empresa li correspon.
Sant Climent de Llobregat, dimecres 22 de gener de 2020
Isidre Sierra Fusté
Alcalde