El consistori s’ha reunit amb representants de la Generalitat a qui ha demanat la reobertura dels serveis d’atenció sanitària a partir del mes de setembre
El passat dimarts, dia 4 d’agost, va visitar el municipi de Sant Climent de Llobregat una delegació del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya encapçalada pel Gerent de la Regió Sanitària Barcelona Sud, Joan Puigdollers, i el Director del Sector Sanitari Baix Llobregat, Daniel Fernández.
Des de fa varis mesos, l’Ajuntament de Sant Climent de Llobregat ha estat treballant perquè es produís aquesta trobada amb la Generalitat de Catalunya i reclamar un nou centre de salut pel municipi, doncs la pandèmia, ha posat de manifest les mancances del nostre consultori, per poder oferir una atenció sanitària óptima a les nostres veïnes i veïns.
Fa més de 10 anys que el consistori treballa per aconseguir aquest equipament. De fet, veient que l’ampliació de l’actual consultori no és factible, ja s’havien presentat a la Generalitat algunes possibles ubicacions en les quals es podria construir aquesta nova infraestructura sanitària.
Puigdollers i Fernández van visitar dos emplaçaments, l’edifici de l’Esplai i els terrenys que es troben al costat de l’edifici consistorial, deixant clar que una de les principals premisses que es valoraria a l’hora d’escollir una futura ubicació seria la rapidesa de construcció i la seva accessibilitat.
Mentre la Generalitat estudia les possibilitats de tenir un nou centre de salut a Sant Climent, la Regidora de sanitat i salut pública, Sra. Beth Marcos ha demanat al Departament de Salut la represa dels serveis presencials al consultori local a partir del mes de setembre atès que actualment els climentons i climentones, per a poder ser atesos, han de desplaçar-se a Viladecans, amb els problemes de mobilitat que això suposa.
L’alcalde reiterava que “a Sant Climent hi ha una població que, percentualment, necessita una atenció presencial, com és el cas dels infants i la gent gran”. Des del Departament de Salut van explicar que estudiaran aquesta petició però que en els darrers mesos s’ha reforçat el servei d’atenció domiciliària, l’atenció telefònica i les millores digitals com la recepta electrònica que han vingut per donar millor resposta a les necessitats de la ciutadania. Puigdollers i Fernández van explicar a la delegació de regidors i regidores assistents quina és la nova realitat derivada de la COVID-19 i el nou model sanitari en el qual es treballa, on primarà la seguretat del personal sanitari i de les persones usuàries.