L'Alcaldia informa del seguiment del pla de contingència

Divendres, 10 d’abril de 2020

Aquest dimarts 7 d’abril tenia lloc una junta de portaveus extraordinària amb la presència de tots els portaveus dels grups municipals

Prèviament a la declaració per part de l'Estat de l'estat d'alarma, l’Ajuntament de Sant Climent de Llobregat ja activava el seu comitè de seguiment del pla de contingència municipal. Entre les mesures preses a nivell local, des de l'Alcaldia s’informa diàriament a tots els portaveus municipals (JuntsxCat, GentxScli i SOM-ERC) de les accions, informacions i novetats al municipi relacionades amb la pandèmia.

El passat dimarts 7 d’abril es va realitzar la junta de portaveus extraordinària per donar compte de totes les accions realitzades al municipi. Des de l’ajuntament s’han organitzat els recursos municipals per poder seguir donant el servei públic bàsic i essencial tal com marca el Decret d’Alarma. Així els serveis com la Policia Local, l'atenció a les persones, neteja edificis, neteja espai públic, tasques de desinfecció de carrers, i manteniment serveis bàsics estan funcionant amb normalitat i en alguns casos com la seguretat, el control del confinament i els serveis socials s’han reforçat amb una bossa d'hores extres.

Pel que fa a l’àmbit sanitari, des del divendres 13 de març, l’ambulatori municipal està tancat i els professionals de tot Viladecans i Sant Climent es concentren en un sol ambulatori (Maria Bernades-Vila 2) per poder donar millor resposta a la pandèmia. Les dades de contagi estan exposades al web de salut, tot i que per la manca de testos i altres derivades epidemiològiques no asseguren que reflecteixin amb exactitud la realitat.

A Sant Climent de Llobregat la primera setmana constaven 14 contagiats i a data de principis d’abril en constaven 26. El nombre de defuncions és més complicat d'establir perquè els registres civils i les funeràries triguen més temps a donar la informació. Des de l’ajuntament hem pogut constatar el traspàs de 13 persones en aquest temps, entre defuncions per mort natural i per COVID-19.

S'ha fet una compra inicial de material de protecció pels treballadors i treballadores que estan a primera linea, i s'ha repartit entre els comerços locals gel desinfectant i mascaretes epis pels treballadors/es dels establiments d eprimera necessitat.

Pel que fa a l’àmbit del confinament en aquest mes s’han obert 3 actes per incompliment de confinament, s’han fet més de 39 controls de pas amb més de 590 vehicles que han sigut controlats,133 controls estàtics amb més 660 persones informades i des de la policia s’han fet més de 100 requeriments per altres motius.

Finalment, pel que fa a l’atenció a les persones s’estan agilitzant les peticions d’ajut rebudes i s’ha iniciat un pla d’acompanyament a la població de més de 65 anys que està suposant fins el moment el seguiment amb més de 600 trucades entre altres serveis. Un grup de voluntaris coordinats des de la regidoria de Joventut i Serveis Socials estan col·laborant en acompanyar telefònicament, en anar a realitzar compres o en llençar escombraries de persones en situació de confinament i que estiguin soles.

Pel que fa al pla econòmic i social que està realitzant l’Ajuntament, aquest s’està centrant en ajornament d'impostos com el de vehicles fins al mes de juny, aturar rebuts escola bressol, devolució rebuts escola bressol no consumits del mes de març, devolucions de taxes comerç per terrasses i mercats, i actualment s’ha demanat a la Diputació de Barcelona un nou ajornament de tots els impostos que esperem que en els propers dies es puguin comunicar.

Aquesta informació és un extracte del que es va presentar als portaveus municipals i que en el document adjunt podreu consultar íntegrament.

Darrera actualització: 10.04.2020 | 12:36