■ Amplia de manera provisional un 30 % el nombre de llits, incorpora més de 65 professionals de reforç i augmenta un 65 % el personal de neteja ■ Posa en marxa la campanya ‘Paraules que curen’ per fer arribar als pacients ingressats i als professionals missatges d’ànim i suport
L’Hospital de Viladecans s’està transformant durant aquests darrers dies per poder fer front a l’epidèmia de Covid-19. Amb l’esforç de tots els professionals, en un temps rècord, s’estan duent a terme canvis estructurals i organitzatius que permeten augmentar la capacitat assistencial i l’especialització en l’atenció de la malaltia. En aquest sentit, la dotació de llits al centre ha augmentat un 30 % i s’està treballant per incrementar un 10 % més sobre la capacitat actual, si fos necessari. S’ha creat una àrea d’atenció als pacients més greus. En aquest espai se’ls pot donar una atenció més adequada fins que es traslladen a un hospital de tercer nivell, si és necessari. També s’han reservat espais per als pacients que no estan infectats pel virus, on poden rebre una atenció adequada i s’evita el risc de contagi. Igualment, a l’àrea ambulatòria hi ha consultes on es dona assistència a les visites i als tractaments que no es poden ajornar. L’activitat quirúrgica greu o inajornable se segueix fent a l’àrea quirúrgica especifica. Contractació de professionals Per poder donar una bona resposta a la situació actual, fins ara s’han contractat més de 65 professionals i s’ha reorganitzat tota la plantilla per poder assumir l’increment de les carregues de treball. Cal destacar que s’ha augmentat el personal dedicat a la neteja del centre en un 65 %. Per seguretat, no s’admeten visites Per motius de seguretat, convé recordar que l’Hospital no admet visites de familiars i acompanyants mentre duri la crisi sanitària. Per aquest motiu, diàriament es contacta per telèfon amb els familiars per informar-los sobre l’evolució dels pacients. Aquesta comunicació es realitza en horari de tarda. En el moment de l’ingrés, els professionals de l’Hospital expliquen que és necessari que els pacients tinguin a mà un telèfon mòbil que els permeti poder estar connectats amb els seus familiars. Des de l’Hospital també es facilita la possibilitat que els pacients es comuniquin mitjançant videoconferència amb els seus familiars, amb l’ús de tauletes tàctils. Aquesta iniciativa porta el nom d’Apropant les famílies.