DECRET D’ALCALDIA Atès a les atribucions que em confereixen els articles 51.3 i 54 de la Llei 8/1987, de 15 d’abril, de Règim Local de Catalunya, així com el que disposa l’article 43 del Reglament d’Organització, Funcionament i Règim Jurídic de les Entitats Locals, aprovat per Reial Decret 2.568/1986, de 28 de novembre, disposo l’aprovació del següent:
DISPOSO:
“CARTIPÀS MUNICIPAL” PRIMER.- DELEGAR, amb caràcter genèric, en els Tinents d’Alcalde d’aquest Ajuntament, les competències que s’indiquen a continuació. Aquesta delegació comporta tant la facultat de dirigir els serveis corresponents com la de gestionar-los en generals, inclosa la facultat de resolució mitjançant actes administratius que afectin a tercers. 1.- ÀREA D’ALCALDIA L’Alcaldia, a més, de les competències que li són pròpies, es reserva les facultats següents: • Hisenda, Finances i Pressupostos • Protocol, Premsa i Comunicació • Relacions Institucionals
o Relacions institucionals amb altres Administracions municipals, amb el Consell Comarcal del Baix Llobregat, Diputació de Barcelona, Generalitat de Catalunya i altres Administracions autonòmiques i estatals. • Govern Obert i foment de la Transparència.
o Fomentar el Portal de Transparència com a eina per fer accessible a informació substancial municipal. o Garantir una aplicació rigorosa i efectiva de la Llei de transparència, accés a la informació pública i bon govern. o Implantar un sistema de govern obert dins l’Administració municipal que integri les polítiques de transparència, de dades obertes i de participació ciutadana. o Lluitar contra la corrupció: màxima transparència i informació pel que fa a la contractació i a les subvencions públiques. o Contractar de forma legalment i èticament impecable, socialment responsable i econòmicament eficient.
• Imatge i Noves tecnologies • Recursos Humans
o Tramitació de les bases de les proves de selecció del personal funcionari de carrera, funcionaris interins i personal laboral, i de qualsevol personal amb incidència al capítol I del pressupost municipal. o Nomenament i pressa de possessió dels funcionaris de carrera, nomenament i presa de possessió dels funcionaris interins, d’acord amb la proposta del tribunal qualificador. o Instrucció, tramitació i resolució de les diferents situacions administratives del personal municipal. o Tramitació i resolució de tot tipus de llicències i permisos, de conformitat amb l’establert al conveni regulador de les condicions de treball, a la llei o al reglament d’aplicació. o Aprovació d’instruccions relatives al personal municipal. o Acceptar subvencions i bonificacions com a conseqüència de la contractació de personal. o Aprovació d’hores extraordinàries. o Tramitació de les contractacions laborals. o Expedients sancionadors en matèria de personal. o Trasllats de personal entre diferents àrees, per necessitats del servei i amb informe previ del cap del departament que sigui.
2.- ÀREA DE PARTICIPACIÓ CIUTADANA, CULTURA I ENTITATS.
Presidenta: 1a Tinent d’Alcalde, Sra. Montse Fulquet i Martí
Competències que es deleguen:
• Participació ciutadana.
o Foment i desenvolupament de metodologies participatives o Informació i participació ciutadanes. o Fomentar donar veu a les persones i rendibilitzar els coneixements i experiències dels veïns i veïnes:
Pressupostos Participatius Espais de Participació Ciutadana Xarxes socials Processos participatius FAQS: Preguntes freqüents rebudes pels ciutadans o organitzacions Directori d'associacions i entitats Normativa, reglaments i directrius de participació ciutadana Agenda i activitats de les associacions
• Cultura o Promoció i difusió de la Cultura
• Fires i exposicions. o Fira Cireres.
• Biblioteca Municipal o Organitzar i acollir activitats diverses adreçades al foment de la lectura, pensant en tots els públics i interessos. o Organitzar exposicions periódiques i presentacions. o Organitzar l’hora del conte i altres activitats com xerrades per pares i mares. o Organitzar clubs de lectura per diferents sectors de la població.
• Entitats o Coordinació i gestió de qualsevol document administratiu necessari per a l’execució de les actuacions derivades d’activitats culturals i recreatives o Suport a l’associacionisme o Registre municipal d’entitats
• Agermanament. o Organitzar i promoure activitats amb les entitats dels municipis de Sant Climent de Llobregat i Baixas, per compartir coneixement i experiències.
• Gent Gran o Coordinació i gestió de qualsevol document administratiu necessari per a l’execució d’actuacions relacionades amb entitats i organitzacions per desenvolupar els programes locals dirigits a la gent gran i la seva dinamització. o Programes de dinamització per a la gent gran. o Vetllarà per donar resposta de manera propera i directa a les necessitats del col·lectiu de gent gran, treballant conjuntament l’atenció social i l’atenció comunitària.
3.- ÀREA DE SEGURETAT CIUTADANA, MOBILITAT I ESPAI PÚBLIC.
President: 2n Tinent d’Alcalde, Sr. Salvador Tugas i Molins
• Via Pública i Convivència o Conservació de les vies públiques i edificis municipals o Parcs i jardins o Conservació i vigilància de les zones verdes i ornamentació del municipi o Subministrament d’aigua, gas i electricitat. o Manteniment de les instal·lacions esportives del municipi
• Mobilitat i Transport o Circulació i trànsit o Vies i camins rurals o Transport públic
• Agricultura i Patrimoni • Policia Local
o Per delegació de l’alcaldia, quan hi correspongui: Dirigir la política de seguretat en llur municipi, d’acord amb les competències respectives i en el marc de les determinacions del Pla general de seguretat de Catalunya. Substituir la presidència de l’alcalde a la junta local de seguretat i vetllar pel compliment dels seus acords. Ordenar i dirigir les actuacions municipals en matèria de seguretat, d’acord amb l’ordenament vigent. Impulsar i coordinar, en l’àmbit municipal, les accions necessàries per aconseguir les finalitats de la seguretat.
Informar el ple de l’ajuntament sobre el Pla local de seguretat, aprovat per la Junta Local de Seguretat.
• Protecció Civil o Seguretat ciutadana. o Agrupació de Defensa Forestal
4.- ÀREA TERRITORI, PROMOCIÓ I HABITATGE
President: 3r Tinent d’Alcalde, Sr. Jesús Insausti i Solé
Competències que es deleguen: • Urbanisme o Planejament urbanístic i identitat de poble. Pla Director Urbanístic. • Medi Ambient i Canvi Climàtic o Impulsar accions de sensibilització i formació dirigides als habitants de Sant Climent de Llobregat, amb la finalitat de millorar les activitats ciutadanes amb referència al medi ambient. o Coneixement i control de la incidència ambiental de les activitats. o Millores energètiques. Rehabilitació com a prioritat. o Promoure El Pacte d’Alcaldes/esses on es comprometen tots els municipis signants ha elaborar un Pla d'Acció per a l'energia Sostenible (PAES), amb un programa d’accions que permetin la reducció d’un 20% les emissions de gasos d’efecte d’hivernacle (GEH) del municipi abans del 2020. o És conegut com el Pacte 20/20/20 ja que els signants es comprometen a reduir en un 20% les emissions de gasos d’efecte d’hivernacle (GEH) del municipi i a que un 20% de l’energia provingui de fonts d’energia renovables, abans del 2020. o Promoure un consum responsable de l’aigua. o Promoure un consum responsable dels aliments i treballar per eliminar el malbaratament alimentari. o Promoure polítiques de residu zero. o Promoure polítiques per augmentar per sobre del 60% de la recollida selectiva al municipi.
• Habitatge o Promoció d’habitatge públic o Suport a la millora de l’accessibilitat dels edificis unifamiliars i plurifamiliars del municipi. o Prioritzar les polítiques de suport al jovent perquè no hagin de marxar del municipi per manca d’habitatge accessible. o Suport i incentivació de la política de rehabilitació al municipi. o Realitzar modificacions puntuals del PGM per regularitzar algunes mancances en política d’habitatge. o Participar en la política metropolitana d’habitatge i formar part de l’operador metropolità d’habitatge.
• Turisme o Direcció de la política municipal en matèria de turisme
• Comerç
o Direcció de la política municipal en matèria de comerç local o Dinamització teixit comercial local. o Responsable polític en matèria de Promoció Econòmica i Treball.
• Consum
o Direcció de la política en matèria de consum. o Informació i educació dels consumidors i usuaris. o Defensa i protecció dels consumidors i usuaris
5. ÀREA D’ATENCIÓ A LA PERSONA
Regidora: Sra. Neus Serrano i López
Competències que es deleguen: • Educació o Coordinació i gestió de qualsevol document administratiu necessari per a l’organització i el funcionament del servei de salut escolar. o Realització de convenis de cooperació / col·laboració educativa dels alumnes amb titulació universitària, diplomatures, cicles formatius i/o equivalents, que s’integrin en les tasques administratives municipals. o Avaluació de necessitats, assignació i distribució dels alumnes en pràctiques als llocs de treball. o Dinamització i premis treballs de recerca. Edurecerca. o Relació amb els responsables i representants de l’escola bressol municipal, del centre d’educació infantil i primària, així com amb els centres d’ensenyament secundari del municipi d’assignació. o Relacions Institucionals amb la Delegació Territorial d’Ensenyament, Consell Comarcal, Diputació de Barcelona, Generalitat de Catalunya i altres organismes i entitats en matèria d’ensenyament. o L’exercici de les competències educatives que les lleis i els reglaments assignen als Ajuntament atribuïdes a l’Alcalde i que siguin delegables per aquest.
• Joventut o Direcció i promoció de la política municipal en matèria de joventut. o Coordinació i gestió de qualsevol document administratiu necessari per a l’execució d’actuacions relacionades amb entitats i organitzacions juvenils de Sant Climent de Llobregat i, per a la promoció i foment d’aquestes entitats. o Promoure polítiques públiques per a afavorir la construcció dels projectes de vida de les persones joves, facilitar les condicions que els permetin assolir la plena ciutadania i fomentar llur participació social, amb una cura especial entre els joves amb problemes d'adaptació, amb discapacitat i en situació o risc d'exclusió social. o Promoure actuacions que afavoreixin l'emancipació de les persones joves, facilitant-los formació i accés al món laboral i a l'habitatge per tal que puguin desenvolupar llur projecte de vida i participar en igualtat de drets i deures en la vida social i cultural
• Afers Socials i Famílies
o Direcció i promoció política d’afers socials i dels programes d’atenció socials dirigits a infància, adolescència, gent gran, integració social, inserció sociolaboral, dependència, exclusió, pobresa... i de tots aquells àmbits que siguin necessaris treballar per aconseguí el Sant Climent del Benestar Social. o Coordinació i gestió de qualsevol document administratiu necessari per la planificació, promoció, i execució de programes de desenvolupament de les competències en matèria de serveis socials municipals i d’aquelles que fen ús el principi d’autonomia local siguin considerades pel òrgans locals pertinents necessàries articular en benefici del Benestar Social del municipi. o Coordinació i gestió de qualsevol document administratiu necessari per a l’execució del Reglament de Serveis Socials a Sant Climent de Llobregat, els serveis de competència social municipal, el Servei d’Ajuda a Domicili i Teleassistència, així aquells serveis que es desenvolupin com a propis de l’Ajuntament de Sant Climent de Llobregat en el marc dels acords pertinents pels òrgans locals corresponents. o Direcció i promoció de l’àmbit de les entitats i organitzacions d’economia social i solidària a Sant Climent de Llobregat en foment del treball local. Redacció d’un document legal que ajudi a desenvolupar aquest sector. o Foment de la cooperació internacional i solidaritat dins de les xarxes supramunicipals del Fons Català de Cooperació al Desenvolupament, l’Àrea Metropolitana de Barcelona i Diputació de Barcelona. o Promoció de programes per a facilitar l’accés als serveis bàsics, material escolar, banc d’aliments i beques menjador. o Tramitació i gestió dels passis de transport per a les persones pensionistes i jubilats.
• Igualtat
o Direcció de la planificació, promoció i execució de les polítiques d’igualtat. o Coordinació i gestió de qualsevol document administratiu necessari per a l’execució d’actuacions relacionades amb la dona. o Signatura de convenis anuals de subvenció destinats a la dona, un cop hagin estat aprovats pel Ple o per la Junta de Govern Local. o Realitzar una diagnosi interna i externa dins del propi ajuntament i de l'entorn d'influència del seu lloc de treball per tal de conèixer en profunditat quines són les possibles situacions de desigualtat que es produeixen. o Elaborar un pla d'actuació amb mesures que es puguin desenvolupar dins del seu àmbit de treball i que poden incloure, entre d'altres, accions concretes que permetin:
Promocionar la transversalitat dins la pròpia administració per tal que totes les polítiques locals incorporin la perspectiva de gènere. Fomentar la sensibilització en matèria de gènere i impulsar una cultura d'igualtat. Fomentar l'ús del llenguatge no sexista. Dissenyar i coordinar, plans, programes i projectes concrets en l'àmbit de la igualtat de gènere en diferents escenaris. Afavorir la inserció laboral de les dones en situació d'atur. Introduir accions per reduir la segregació horitzontal i vertical en l'àmbit laboral. Prevenir i tractar l'assetjament sexual, psicològic i moral de les dones a l'àmbit laboral. Vetllar per la igualtat retributiva entre homes i dones. Assessorar entitats ciutadanes i molt especialment aquelles relacionades amb l'àmbit laboral i/o empresarial. Assessorar sobre el desplegament de plans d'igualtat a les empreses. Avaluar el grau d'acompliment de cadascuna de les accions que s'inclouen en el pla d'actuació Assessorar les empreses del municipi en l'elaboració del seu propi pla d'igualtat
• Esports
o Gestionar i coordinar programes i activitats esportives que fomentin i encaminin a la millora de la pràctica de l’esport i garantir el dret i l’accés a l’activitat física i l’esport de tots els vilatans o Promoció de l’esport de lleure i l’activitat física de forma individual o organitzada en els diferents sectors de la població i amb un màxim d’alternatives o Donar suport als clubs i associacions esportives de Sant Climent de Llobregat. o Cedir els equipaments esportius municipals a les entitats esportives del municipi per realitzar les seves activitats de clubs (entrenaments i competicions) o Realitzar accions i/o programes esportius municipals per al col·lectiu en edat escolar. o Realitzar accions i/o programes esportius municipals per al col·lectiu de gent gran (manteniment de la salut, caminades...) o Organitzar i/o col.laborar en activitats esportives per a la promoció municipal a nivell esportiu i turístic (Caminades del cirerer en flor, cursa popular, nit dels estels,......) o Vetllar per la gestió del manteniment d'equipaments esportius municipals:
Manteniment del mobiliari esportiu. Manteniment dels edificis i instal·lacions esportives. Incentivant els espais esportius municipals per a la pràctica de l'esport de lleure
• Sanitat
o Control sanitari de la distribució i subministrament d’aliments, begudes i altres productes relacionats directament amb el consum humà.
SEGON.- Totes les delegacions tindran efectes des de l’endemà de la data d’aquesta resolució, sens perjudici de la seva publicació al Butlletí Oficial de la Província.
TERCER.- pel que fa a l’exercici de les competències delegades, hom s’ajustarà a allò que disposen els articles del 114 al 118 del reglament d’Organització, funcionament i Règim Jurídic de les Entitat Locals.
QUART.- DONAR COMPTE al Ple en la primera sessió que es celebri , de conformitat amb el que estableix a l’article 38 de la norma esmentada.
Sant Climent de Llobregat, a data de signatura
L’Alcalde, Isidre Sierra Fusté
El Secretari-Interventor acctal., Ubaldo Fernández Rodríguez