Carta de servei de Salut Pública
Presentació del servei
L’Àrea de salut pública desenvolupa les competències locals en matèria de salut pública establertes per la Llei 18/2009, de 22 d’octubre, de salut pública. Aquests àmbits competencials es poden resumir en la gestió del risc per a la salut derivat de la contaminació del medi, les aigües de consum públic, els equipaments públics i als llocs habitats, les activitats de tatuatge, micropigmentació i piercing, els productes alimentaris en les activitats d’àmbit municipal, els animals domèstics, dels animals de companyia, dels animals salvatges urbans i de les plagues.
Què oferim?
Respecte Salut Pública i Educació sanitària:
- Dissenyem activitats de promoció de la salut dirigides a la millora dels hàbits saludables, des de l’alimentació, fins a l’exercici físic, la cura del cos i el benestar emocional.
- També es fan tallers de prevenció de diferents addiccions i de formació en diferents vessants de la sexualitat.
- Es fan tallers per a col·lectius, d’educació per la salut dirigits a nens i nenes en edat escolar, a gent gran, a joves, adults en general.
Respecte Serveis CAP i Hospital Viladecans:
- Tenim un conveni de col·laboració amb Cat salut per a la gestió ordinària del Centre mèdic.
- Coordinem i col·laborem amb el Sistema de Salut: la relació de metges, vacances, baixes, etc.
- Donem informació serveis hospitalaris de Viladecans.
En relació a la contaminació del medi:
- Inspeccionem les activitats que suposen un risc per a la salut.
- Inspeccionem i proposem de mesures correctores.
- Executem un pla de control de legionel·losi als equipaments municipals.
- Controlem les aigües de consum públic.
Respecte els equipaments públics i als llocs habitats:
- Valorem de l’estat higiènic d’edificis i piscines d’ús públic.
En relació als productes alimentaris:
- Donem suport a l’agència de Protecció de la Salut en la gestió de brots d’intoxicació alimentària.
Respecte els animals domèstics:
- Elaborem el cens d’animals domèstics.
- Efectuem el control i la protecció d’animals abandonats o maltractats.
A qui ens adrecem?
A totes les persones de l’Ajuntament de Sant Climent de Llobregat.
El nostre compromís
- Proporcionem informació correcta, veraç i actualitzada, d’acord amb la normativa vigent, amb concertació de cita prèvia.
- Atenem a les persones amb un tracte amable i respectuós.
- La informació es dóna a través d’un llenguatge entenedor, adaptat i proper a la ciutadania.
- Assignem un responsable municipal de referència per tot el període de tramitació de l’expedient.
- La persona encarregada de l’expedient serà proactiva a l’hora d’interactuar amb les diverses administracions que intervinguin en el procediment, buscant el consens, l’agilitat de la gestió i la reducció de terminis.
- Es dóna cita en un màxim d’una setmana, excepte en períodes de vacances o situacions extraordinàries.
- Es poden remetre queixes o suggeriments relatius al servei a través dels canals habituals.
- A treballar de forma transversal amb la resta d’àrees, tant com sigui possible
Ajudeu-nos a millorar
Per tal de millorar el servei i garantir l’acompliment dels nostres compromisos us demanem que:
- Comuniqueu-nos qualsevol incidència o anomalia que detecteu al nostre servei.
- Formuleu les queixes i suggeriments de millora que estimeu convenients a través dels sistemes establerts.